Czym jest nauka!?

0
35

Wszystko, co jest niejasne, niespójne lub nieprawdopodobne, zostało wyjaśnione przez dostawcę nauki! (znany również jako naukowiec!). Naukowiec! ma dostęp do wiedzy, do której nawet naukowcy nie mają dostępu. Są naprawdę mistrzami wszystkiego, co jest Prawdą i Nauką!
Istnieją 3 cechy praktyka nauki!
Zawsze pracują sami. Naukowcy zwykle współpracują z zespołami innych naukowców i techników. Naukowiec !, z drugiej strony, pracuje sam, we własnym, małym, często domowym laboratorium. Laboratorium będzie wypełnione różnymi wirującymi, klikającymi, mrugającymi lub bulgotającymi elementami sprzętu laboratoryjnego, które wydają się bezcelowe od czasu Naukowca! nigdy ich nie dotyka.
Działają szybko. W prawdziwej nauce naukowcy opracowują teorie, testują je, a następnie modyfikują lub porzucają teorie w miarę ewolucji dowodów. Proces ten często trwa lata, jeśli nie całe życie. W nauce! naukowiec! otrzymuje odpowiedź w ciągu kilku dni (lub godzin, tygodni lub minut, w zależności od tego, który przedział czasowy jest najbardziej dramatyczny). Zwykle naukowiec! dostaje jasny pomysł, biegnie do laboratorium, aby sprawdzić teorię, a następnie wraca z nieoczekiwaną, ale jednoznacznie genialną odpowiedzią na tajemnicę / problem / pytanie w rekordowym czasie.
Zawsze mają rację. Wszyscy inni zawsze się mylą. W prawdziwej nauce wzajemna ocena jest kluczową częścią procesu naukowego. W nauce! wzajemna ocena jest nie tylko niepotrzebna, ale jest szkodliwa. Główni naukowcy nigdy nie akceptują tego, co Naukowiec! musi powiedzieć, dopóki wydarzenia nie udowodnią, że są całkowicie (i często śmiertelnie) złe.
Telewizja, filmy i literatura są pełne praktyków nauki! Jednym z najlepszych przykładów jest profesor serialu telewizyjnego „Wyspa Gilligan”. Czy ktoś wie, z czego był profesorem? Zgadza się! Był profesorem nauk! Profesor rozumiał wszystko, od kultur pierwotnych, przez zjawiska pogodowe, elektromechanikę, astronomię. Mistrz nauki !, mógł zrobić prawie wszystko (oprócz załatania dziury w łodzi).
Nauka! ewoluował z czasem. W latach 50. i 60. naukowiec! był niespecjalistą (i zwykle mężczyzną). Nauka! dał mu mistrzostwo w każdym możliwym kierunku studiów (podobnie jak profesor w „Wyspie Gilligan”). W dzisiejszych czasach naukowiec! jest bardziej prawdopodobne, że będzie specjalistą, przyznając, że w prawdziwym świecie większość naukowców to specjaliści. To, co popełniają źle, podważa jednak jedną rzecz, którą próbowali naprawić. Na przykład w programie telewizyjnym Stargate SG-1. Postać Sam Carter jest naukowcem! specjalizuje się w fizyce, podczas gdy Daniel Jackson jest naukowcem! specjalizujący się w archeologii. Oboje (zwłaszcza Sam) mają jednak atrybuty Naukowca !, jednak. 1) Pracują sami, 2) rozwiązują tajemnice wszechświata w ciągu kilku godzin lub dni,
Kolejny przykład współczesnego naukowca! jest bohaterem, Robert Langdon, w The DaVinci Code. Chociaż Langdon odbiega nieco od typowego naukowca! (typowy Naukowiec! jest sam w swoich przekonaniach, ale Langdon faktycznie ma poparcie wielu swoich rówieśników), pod innymi względami jest taki sam. Udaje mu się rozwiązać wielką tajemnicę w ciągu wieczoru i nigdy nie ma pytania, czy rzeczywiście byłby NIEPRAWIDŁOWY w swoich przekonaniach.
A więc to jest nauka! Jest produktem filmów, telewizji i literatury i jest realny w tym sensie, że postrzeganie jest rzeczywistością. Ludzie myślą, że prawdziwymi naukami zajmują się samotni geniusze, którzy próbują zniszczyć system, który je powstrzymuje. Jeśli zapytasz większość ludzi, zapewne powiedzą, że mielibyśmy już latające samochody i roboty, gdyby nie społeczność naukowa zajmująca się garstką geniuszy wśród nich. To sposób myślenia doprowadził do rozprzestrzeniania się pseudonauki i teorii takich jak Inteligentny Projekt. Najlepszą obroną przed rosnącym błędnym wyobrażeniem o tym, czym jest nauka i czym zajmują się naukowcy, jest edukacja. Musimy nauczyć nasze dzieci i dorosłych, że Hollywood to Hollywood i że to naukowiec z Hollywood! ma tyle samo podstaw w rzeczywistości, co hollywoodzki bohater akcji.