Dlaczego przypomnienia SMS wykorzystywane w branży health and beauty to prosty, ale mimo wszystko rewolucyjny pomysł?

0
100

Branża health and beauty w kwestiach związanych z adopcją i skutecznym wykorzystaniem nowoczesnych technologii charakteryzuje się pewnym rozwarstwieniem. Z jednej strony mamy nowoczesne i zaawansowane technologicznie salony, które mogą być wzorem nawet dla niezłych klinik lekarskich. Z drugiej strony obserwujemy masę drobnych salonów kosmetycznych lub fryzjerskich w których wciąż wizyty są notowane wyłącznie w papierowym kalendarzu. Mimo wszystko rynek ten się zmienia i coraz śmielej nawet niewielkie salony spoglądają w kierunku wykorzystania technologii informatycznych w swoim biznesie. Obok możliwości rezerwacji wizyt online, drugim równie ciekawym rozwiązaniem są przypomnienia SMS. Czy powiadomienia SMS można nazwać pomysłem rewolucyjnym?

Powiadomienia SMS oczywiście powinny spełniać swoją główną rolę w postaci przypominania użytkownikowi o zbliżającej się wizycie. Jednak jednocześnie znakomicie budują relację pomiędzy salonem w klientem. Konsument czuje, że jest w profesjonalnej opiece. Poziom obsługi klienta jest oceniany znacznie wyżej, gdy klient czuje, że właściciel salonu kontaktuje się z nim wyłącznie w ważnych sprawach. Nie jest to newsletter, który przez wiele osób jest postrzegany jako coś co kojarzy się ze spamem. Nie jest to też rozesłanie niczego co przypomina reklamę. Mowa o subtelnym przypomnieniu, które klient realnie chce otrzymać, żeby nie zapomnieć o wizycie. Jednocześnie we wiadomości tego typu może być przekazana drobna treść marketingowa informująca o kodach rabatowych na zakup kosmetyków lub o organizowaniu promocji typu happy hours. W ten prosty sposób można przedstawić klientowi drobną treść reklamową nie robiąc tego w sposób nachalny. Z perspektywy salonu jednak najważniejsze nie jest to jak przekazać treść reklamową w SMSie z przypomnieniem, lecz jak zbudować stałą relację z klientem. Takie rozwiązania jak kalendarz online oraz przypomnienia SMS zdecydowanie w tym pomagają.

Naszym zdaniem w powiadomieniach SMS drzemie duży potencjał. Może jeszcze nie jest to rozwiązanie w pełni rewolucyjne ale istnieją ku temu przesłanki by powiadomienia SMS były naprawdę ważnym elementem branży health and beauty.