Szukając dobrych rozwiązań do salonu myślimy przede wszystkim o polepszeniu jakości usług oraz rozbudowie oferty. Oprócz tych punktów ważne jest również ułatwienie komunikacji pomiędzy salonem a klientami. Jak to zrobić?
Co wpływa na komunikację klient-salon?
Prowadząc własny salon kosmetyczny wiemy, że odpowiednia komunikacja pomiędzy pracownikami lub właścicielami a klientami jest bardzo ważna. Właściwie komunikacje należy rozpatrywać nie tylko jako rozmowę twarzą w twarz ale także jako całość działań marketingowych zatem na komunikacje może wpływać:
- brak czasu na odpowiadanie na wiadomości,
- brak pracownika, który zajmowałby się social mediami oraz odpowiadaniem na zapytania klientów,
- mało czytelna strona internetowa salonu,
- zbyt mało środków poświęconych na reklamę.
Niestety wszystkie te punkty sprawiają, że klienci nie mogą znaleźć informacji o naszych usługach i salonie. Mają również problem z umówieniem się na wizytę, ponieważ w trakcie obsługi klientów nie możemy odebrać telefonu na czas.
Co pomoże w kontakcie z klientami?
Znaczącym ułatwieniem będzie korzystanie z aplikacji i kalendarzy internetowych, które umożliwią łatwe zarządzanie wszystkimi rezerwacjami.
Nowoczesny kalendarz dla fryzjera pomoże w sprawdzaniu terminów wizyt, a także pokaże statystykę zapisów. Zniweluje to sytuacje, kiedy klienci nie zapisują się na dany termin i mamy okienko pomiędzy kolejnymi wizytami. Co więcej, możemy łatwo zarządzać kalendarzem – anulując lub potwierdzając wizyty. To ogromna oszczędność czasu, ponieważ nie trzeba kontaktować się z każdym klientem z osobna. O potwierdzeniu lub anulowaniu rezerwacji dowiaduje się on przez wiadomość SMS.
Z takich udogodnień korzystają również inne firmy – nowoczesny kalendarz dla klubów fitness również pomaga w szybkiej rezerwacji miejsca na wybrane zajęcia. Z kolei klub fitness dokładnie wie ilu klientów przyjdzie na dane zajęcia.
W kalendarzu znajdują się takie informacje, jak: rodzaje zabiegów oraz ich cena, adres salonu kosmetycznego, numer telefonu do salonu oraz wolne dni i godziny, w których można umówić się na wizytę. Jest to spore ułatwienie zarówno dla klientów, jak i samych właścicieli salonów kosmetycznych.