Telefony komórkowe marki Samsung zdominowały rynki światowe. Koreańska marka jest jednym z wiodących producentów smartfonów, cieszących się niezmienną popularnością wśród użytkowników. Pomimo niewygórowanych cen cechują się solidnym wykonaniem i wysoką jakością oprogramowania. Jednak pomimo licznych zalet należy pamiętać, że jest to jednak elektronika, a ta zwykła czasami ulegać awarii. Nic nie jest niezniszczalne, a tym bardziej telefony komórkowe.
Jakie są najczęstsze przyczyny i rodzaje awarii i usterek w smartfonach?
Zdarza się, że telefon zwyczajnie wypadnie z ręki albo ulegnie zalaniu cieczą. Złącze ładowania z czasem może się wyrobić i utrudnić ładowanie baterii. Awarie i usterki smartfonów obejmują uszkodzenia mechaniczne i wynikające z użytkowania. Uszkodzenia mechaniczne obejmują:
- pęknięcia przedniej szyby i ekranu,
- uszkodzenia mikrofonu i głośnika,
- uszkodzenia złącza ładowania.
W wyniku prawidłowego użytkowania z czasem zmniejsza się wydajność baterii, którą należy wymienić na nową. Baterie w nowych modelach smartfonów Samsung są wbudowane w urządzenie, toteż do ich wymiany niezbędna staje się profesjonalna pomoc.
Co zrobić, gdy telefon ulegnie awarii?
Najszybszym i najprostszym sposobem jest oddanie go w ręce specjalistów. Samodzielna diagnoza niekoniecznie będzie miała pokrycie w rzeczywistości. Nie zawsze rodzaj zniszczenia jest oczywisty. Uszkodzone szkło chroniące ekran może okazać się niesprawnym wyświetlaczem, wymagającym wymiany. Warto kierować się opiniami przy wyborze serwisu. Dobrze, jeśli takowy serwis specjalizuje się w naprawach konkretnej marki (na przykład: https://www.telefonarium.pl/serwis-samsung-wroclaw-naprawa-galaxy-samsung-wroclaw). Wykwalifikowany serwisant sprawnie ustali przyczynę usterki i nie dość, że szybko naprawi telefon, to da dodatkową gwarancję co do jakości użytych części zamiennych. W serwisach dostępne są oryginalne części zamienne, dzięki czemu znacząco skraca się czas wykonania usługi i zyskuje się pewność, że urządzenie będzie działało po naprawie bez zarzutu.